بلبرينگ و انواع قفسه

فروش انواع بلبرينگ رولربيرينگ هاي صنعتي از برندهاي مطرح دنيا

بلبرينگ و انواع قفسه

۴۱ بازديد


طراحي قفسه
كارآيي‌هاي اصلي قفسه:
نگهداري المان‌هاي غلتكي (ساچمه و رولر)
* جداسازي المان‌هاي غلتكي به منظور جلوگيري از اصطكاك و ايجاد حرارت بالا
* نگهداري المان‌هاي غلتكي در فواصل مساوي به منظور پخش يكنواخت بار
* هدايت المان‌هاي غلتكي به منظور ايجاد حركت انتقالي حين چرخش بيرينگ
 
بلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسه
قفسه‌ها در بيرينگ به دو گروه تقسيم مي‌شوند:
* قفسه پرس شده (PressedCage)
* قفسه يكنواخت (SolidCage)
قفسه پرس شده:
معمولاً از ورق‌هاي فولادي ساخته مي‌شوند اما در بعضي مواقع از جنس برنجي نيز تهيه مي‌گردند. در مقايسه با قفسه‌هاي فلزي ماشين‌كاري شده مزيت اين قفسه‌ها وزن كم آن مي‌باشد. از آنجاييكه اين نوع قفسه‌ فضاي خالي بين رينگ داخلي و رينگ خارجي را پر نمي‌كند، روانكار به راحتي وارد بيرينگ شده و در فضاي داخلي قفسه ذخيره مي‌گردد.
بر طبق يك قاعده، اين نوع قفسه تنها در شماره فني بيرينگ مشخص مي‌شود، چرا كه به عنوان جزئي از قسمتهاي استاندارد طراحي شده در بيرينگ فرض نمي‌شود.
قفسه يكنواخت:
عموماً از مواد فلزي، رزين‌هاي فنوليك و پلي‌آميد تهيه و در شماره بيرينگ نشان داده مي‌شوند. قفسه‌هاي فلزي ماشين‌كاري شده معمولاً  در جايي كه نيرو و درجه حرارت بالا باشد، استفاده مي‌شوند.
اين نوع قفسه‌ها براي بيرينگ‌هايي كه سرعت بالا دارند و لازم باشد كه نيروي داخلي به حداقل برسد استفاده مي‌گردند و معمولاً از مواد سبك، مانند فلزات سبك، پلي‌آميد يا رزين‌هاي فنوليك ساخته مي‌شوند.
قفسه‌هاي يكنواخت پلي‌آميدي به روش توليد در قالب‌هاي تزريقي تهيه مي‌شوند و ظرفيت تحمل بار به ميزان زيادي را دارا مي‌باشند. اشكال قفسه‌ها مي‌تواند بوسيله تنوع در شكل قالب‌هاي تزريقي با دقت و سرعت بالا توليد گردد و هزينه توليد را به حداقل كاهش مي‌دهد.
تاثير مثبت قابليت ارتجاعي پلي‌آميد (flexibility)و وزن سبك آن، در مورد بيرينگ‌هايي كه تحت ضربه و شتاب‌هاي مثبت و منفي شديد قرار دارند، قابل توجه بوده و همچنين خواص خوب لغزشي اين مواد در كنار تحمل خوب در برابر حركت‌هاي ناگهاني، از خواص منحصر به فرد اين نوع قفسه‌ها مي‌باشد.
قفسه‌هاي فيبري (پلي‌آميد) براي شرايط عملياتي يكنواخت (steady-state operation)حداكثر تا 120 درجه سانتي‌گراد مناسب است. برخي از افزودنيهاي موجود در روغن (در شرايطي كه از روغن به عنوان روانكار استفاده مي‌شود) ممكن است باعث كاهش عمر قفسه‌ها شود.
نمودار زير رابطه بين عمر مفيد قفسه‌ها، دما و نوع روانكار را در شرايط عملياتي يكنواخت براي يك نوع بيرينگ نشان مي‌دهد.
در درجه حرارت بالاتر، روغن‌هاي كار كرده مي‌توانند به شدت براي عمر قفسه‌ها مضر باشند و تعويض روانكار در زمان مناسب بسيار مهم و قابل تامل است.
انتخاب نوع قفسه:
انواع قفسه‌ها بر حسب نوع و سايز بيرينگ با مشخصات و جزئيات بيشتر در طراحي و كاربرد آنها به صورت مجزا تعريف مي‌شوند. و اين تعاريف به صورت استاندارد توسط تمامي سازندگان بيرينگ در جداول مربوط به انواع بيرينگ‌هاي توليدي شركت سازنده منعكس گرديده است. فقط در شرايط كاربردي خاص (كه اساساً توسط طراح تعيين مي‌گردد) بايد از قفسه‌هاي مخصوص استفاده شود. لذاتحت شرايط عمومي كاربردي نمي‌توان بين قفسه‌ها با جنس‌هاي مختلف (فولادي – برنجي يا فيبري) از نظر كيفي اولويت‌بندي خاصي ملحوظ داشت.

بلبرينگ

انواع بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

فروش بلبرينگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد