بلبرينگ فيدارپارسيان

فروش انواع بلبرينگ رولربيرينگ هاي صنعتي از برندهاي مطرح دنيا

درباره ما

۹ بازديد

مجموعه فيدار پارسيان، هدف خود را در جهت تامين بلبرينگ و ارائه خدمات و سرويس مطلوب به بخشهاي مختلف صنعتي در سطح استانداردهاي بين المللي متمركز نموده است . اين شركت با توجه به تجربه گسترده خود در زمينه نياز بازار ايران به انواع بلبرينگ تا كنون موفق به جمع آوري مجموعه اي از انوع بلبرينگهاي مختلف در زمينه هاي صنعتي و خودرويي گرديده است، كه متجاوز از70% از نياز مصرفي كشورمان ايران را از نظر تنوع مورد نياز، پوشش مي دهد.لذا ما اميدواريم اولين شركت توزيع كننده اي باشيم كه در جهت سياستهاي تحويل فقط به موقع بتوانيم در خدمت خطوط توليدي كشور قرار بگيريم

با توجه به اينكه واردات اين شركت از منابع معتبرانجام مي پذيرد به مشتريان خود اين اطمينان را ميدهد كه كالاي اوريجينال را خريداري مينمايند.
بديهي است اين مهم نه تنها اطمينان لازم را براي آن دسته از واحدهاي صنعتي كه دارنده استانداردهاي ISOمي باشند براي يك خريد مطمئن فراهم مي آورد ، بلكه زمينه سوء استفاده از نام اين محصول را كه متاسفانه بارها شاهد آن بوده ايم به حد اقل ممكن مي رساند. لذا گواهي كيفيت را در هنگام خريد حتماً به خاطر بسپاريد.
ضمنا واحد خدمات پس از فروش اين شركت نيز آمادگي خود را جهت ارائه اطلاعات لازم در زمينه هاي مختلف از جمله نصب و نگهداري و تعويض انواع بلبرينگها با توجه به نيازهاي خاص فني مصرف كنندگان محترم اعلام مي دارد.
لازم به ذكر است كه به منظور افزايش طول عمر بلبرينگ‌هاي عرضه شده امكانات انباري اين شركت با در نظر گرفتن كليه شرايط استاندارد تجهيز گرديده است.
از جمله برنامه هاي تكميلي اين شركت ايجاد امكانات سفارش از طريق تجارت الكترونيكي مي باشد.
شايان ذكر است كه علي رغم كليه تلاشهاي  انجام شده و تمهيدات قابل اجرا ما خود را در ابتداي راهي كه برگزيده ايم مي بينيم و براي دستيابي به اهداف خود بر حمايت و پشتيباني كليه مشتريان محترم نيازمنديم. لذا كليه پيشنهادات و انتقاداتي كه بتواند ما را به خدمتگذار لايقتري تبديل نمايد به همان نسبت براي ما حائز اهميت خواهد بود كه خريد شما از اين شركت موجب افتخار و امتنان ما.
ضمناً اين شركت، امكان تهيه انواع بيرينگ هاي مورد نياز صنايع داخلي را بصورت ريالي و نتيجتاً حذف مشكلات رايج واردات كالا و صرفه جويي در زمان و هزينه را فراهم نموده است.
ما معتقديم در يك خريد  اقتصادي تنها قيمت نيست كه نقش اساسي را ايفا مي كند بلكه در چنين معامله اي ويژگيهاي اساسي ديگري چون كيفيت و سرويس از جمله عوامل غير قابل اجتناب يك سيستم خريد موفق است.

نظافت بلبرينگ

۱۲ بازديد


نظافت بلبرينگها به دو روش انجام مي شود:
* نظافت سرد
تميز كردن بلبرينگ و رولبرينگ ها در حالت سرد شامل شستشوي بلبرينگ و رولبرينگ در خلال هاي نفتي يا مواد مشابه است كه در اين گونه مواقع هميشه بايد از مايع و ابزار مناسب استفاده شود.تميز كاري و شستشوي اوليه بايد در يك ظرف و تميز كاري بعدي در ظرف ديگر انجام شود و پس از خشك كردن بلبرينگ و رولبرينگ بايد تا موقع نصب از گرد و غبار محافظت شود.

مراحل تميز كاري بلبرينگ و رولبرينگ ها به شرح زير مي باشد:
1-بلبرينگ و رولبرينگ در داخل يك حلال نفتي سرد غوطه ور مي شود
2- بلبرينگ و رولبرينگ توسط يك قلم موئي در حلال نفتي شستشو و تميز مي شود
3- سپس بلبرينگ و رولبرينگ را از داخل محلول در آورده مي شود و با چرخاندن آن در يك روغن سبك و تميز حلال از آن خارج مي شود
4- سپس بلبرينگ و رولبرينگ دقيق بررسي و بازرسي مي شود
5- در صورت سالم بودن مجددا مورد استفاده قرار مي گيرد.
*نظافت گرم
براي تميز كاري در حالت گرم از يك روغن رقيق كه نقطه استعال آن حدود 250 درجه سانتيگراد است استفاده مي شود.براي شستشو روغن تا دماي حدود 120 درجه سانتيگراد گرم مي شود و تميز كردن بلبرينگ و رولبرينگ ها با روغن گرم خيلي موثر است.گرم كردن بيشتر روغن نياز به مراقبت بيشتر دارد و بايد در برابر اكسيد شدن محافظت شود.

بلبرينگ و رولبرينگ را كه صدمه اي نديده باشد را مي توان بدون ريسك دوباره نصب كرد براي جلوگيري از زنگ زدن بلبرينگ و رولبرينگ بايد بعد از تميز كاري در حالي كه آرام چرخانده مي شود آن را گريس كاري نمود.

حرارت قابل تحمل بلبرينگ

۱۵ بازديد


كاركرد بلبرينگ و رولبرينگ ها در دماهاي متفاوت بستگي به قفسه بلبرينگ و رولبرينگ دارد:
قفسه فولادي:
بلبرينگ يا رولبرينگ هاي با قفسه فولاد مي توانند تا دماي 300+ درجه سانتيگراد بكار روند هر چند كه ظرفيت تحمل بار آنها در دما هاي بالاي 180+ درجه سانتيگراد كاهش مي يابد. بلبرينگ هاي داراي كاسه نمد محدوده دماي مجاز به جنس كاسه نمد بستگي دارد.محدوده دماي مجاز گريس بكار رفته براي روانكاري هم گاهي محدوديتي به شمار مي رود.
قفسه برنجي:
محدوده دمايي مجاز براي بلبرينگ هايي با قفسه برنج بي نياز به سرويس روانكاري از 50- تا 150+ درجه سانتيگراد مي باشد.تحت بار هاي استاتيكي خالص دماي ماكزيمم 280+ درجه سانتيگراد هم مجاز است به شرط آن كه كم شدن ظرفيت تحمل بار براي بلبرينگ يا رولبرينگ اشكالي توليد نكند.
قفسه فيبري:
محدوده دمايي مجاز براي بلبرينگ يا رولبرينگ هاي با قفسه فيبري و بي نياز به سرويس روانكاري از 50- تا 150+ درجه سانتيگراد مي باشد به جز بلبرينگ يا رولبرينگ هاي كاسه نمد دار كه دماي مجاز 30- تا 130+ درجه سانتيگراد مي باشد.

بلبرينگ و انواع قفسه

۱۳ بازديد


طراحي قفسه
كارآيي‌هاي اصلي قفسه:
نگهداري المان‌هاي غلتكي (ساچمه و رولر)
* جداسازي المان‌هاي غلتكي به منظور جلوگيري از اصطكاك و ايجاد حرارت بالا
* نگهداري المان‌هاي غلتكي در فواصل مساوي به منظور پخش يكنواخت بار
* هدايت المان‌هاي غلتكي به منظور ايجاد حركت انتقالي حين چرخش بيرينگ
 
بلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسهبلبرينگ و انواع قفسه
قفسه‌ها در بيرينگ به دو گروه تقسيم مي‌شوند:
* قفسه پرس شده (PressedCage)
* قفسه يكنواخت (SolidCage)
قفسه پرس شده:
معمولاً از ورق‌هاي فولادي ساخته مي‌شوند اما در بعضي مواقع از جنس برنجي نيز تهيه مي‌گردند. در مقايسه با قفسه‌هاي فلزي ماشين‌كاري شده مزيت اين قفسه‌ها وزن كم آن مي‌باشد. از آنجاييكه اين نوع قفسه‌ فضاي خالي بين رينگ داخلي و رينگ خارجي را پر نمي‌كند، روانكار به راحتي وارد بيرينگ شده و در فضاي داخلي قفسه ذخيره مي‌گردد.
بر طبق يك قاعده، اين نوع قفسه تنها در شماره فني بيرينگ مشخص مي‌شود، چرا كه به عنوان جزئي از قسمتهاي استاندارد طراحي شده در بيرينگ فرض نمي‌شود.
قفسه يكنواخت:
عموماً از مواد فلزي، رزين‌هاي فنوليك و پلي‌آميد تهيه و در شماره بيرينگ نشان داده مي‌شوند. قفسه‌هاي فلزي ماشين‌كاري شده معمولاً  در جايي كه نيرو و درجه حرارت بالا باشد، استفاده مي‌شوند.
اين نوع قفسه‌ها براي بيرينگ‌هايي كه سرعت بالا دارند و لازم باشد كه نيروي داخلي به حداقل برسد استفاده مي‌گردند و معمولاً از مواد سبك، مانند فلزات سبك، پلي‌آميد يا رزين‌هاي فنوليك ساخته مي‌شوند.
قفسه‌هاي يكنواخت پلي‌آميدي به روش توليد در قالب‌هاي تزريقي تهيه مي‌شوند و ظرفيت تحمل بار به ميزان زيادي را دارا مي‌باشند. اشكال قفسه‌ها مي‌تواند بوسيله تنوع در شكل قالب‌هاي تزريقي با دقت و سرعت بالا توليد گردد و هزينه توليد را به حداقل كاهش مي‌دهد.
تاثير مثبت قابليت ارتجاعي پلي‌آميد (flexibility)و وزن سبك آن، در مورد بيرينگ‌هايي كه تحت ضربه و شتاب‌هاي مثبت و منفي شديد قرار دارند، قابل توجه بوده و همچنين خواص خوب لغزشي اين مواد در كنار تحمل خوب در برابر حركت‌هاي ناگهاني، از خواص منحصر به فرد اين نوع قفسه‌ها مي‌باشد.
قفسه‌هاي فيبري (پلي‌آميد) براي شرايط عملياتي يكنواخت (steady-state operation)حداكثر تا 120 درجه سانتي‌گراد مناسب است. برخي از افزودنيهاي موجود در روغن (در شرايطي كه از روغن به عنوان روانكار استفاده مي‌شود) ممكن است باعث كاهش عمر قفسه‌ها شود.
نمودار زير رابطه بين عمر مفيد قفسه‌ها، دما و نوع روانكار را در شرايط عملياتي يكنواخت براي يك نوع بيرينگ نشان مي‌دهد.
در درجه حرارت بالاتر، روغن‌هاي كار كرده مي‌توانند به شدت براي عمر قفسه‌ها مضر باشند و تعويض روانكار در زمان مناسب بسيار مهم و قابل تامل است.
انتخاب نوع قفسه:
انواع قفسه‌ها بر حسب نوع و سايز بيرينگ با مشخصات و جزئيات بيشتر در طراحي و كاربرد آنها به صورت مجزا تعريف مي‌شوند. و اين تعاريف به صورت استاندارد توسط تمامي سازندگان بيرينگ در جداول مربوط به انواع بيرينگ‌هاي توليدي شركت سازنده منعكس گرديده است. فقط در شرايط كاربردي خاص (كه اساساً توسط طراح تعيين مي‌گردد) بايد از قفسه‌هاي مخصوص استفاده شود. لذاتحت شرايط عمومي كاربردي نمي‌توان بين قفسه‌ها با جنس‌هاي مختلف (فولادي – برنجي يا فيبري) از نظر كيفي اولويت‌بندي خاصي ملحوظ داشت.

بلبرينگ

انواع بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

فروش بلبرينگ

نگهداري بلبرينگ

۱۳ بازديد


1- با احتياط حمل و جابجا كنيد.
بيرينگ ها را چون اجزاء بسيار دقيق و ظريف هستند ، همواره با احتياط جابجا نماييد.خراش ها و ترك هاي كوچك در اثر ضربات احتمالي وارده موجب عملكرد ضعيف بيرينگ و خرابي زودرس آن خواهد گرديد. اشياء تيز را از تماس با بيرينگ دور نگه داريدو خود نيز از خراش انداختن سطوح بيرينگ حذر كنيد. بيرينگي كه بد حمل شده باشد يا به زمين افتاده باشد را نصب نكنيد. بيرينگ ها را بصورت افقي در محل تمييز و خشك و در بسته بندي كارخانه اي خود نگهداريد.
2- محور و هوزينگ را بازرسي كنيد.
قبل از اقدام به نصب بيرينگ، همواره محور و هوزينگ را از لحاظ اندازه و وضعيت ظاهري بازرسي نماييد. هر گونه پليسه در سطوح و ابعاد ميبايست بر طرف گردد. هنگام بستن محور روي گيره به منظور نصب بيرينگ، صفحات برنجي يا مسي روي فك هاي گيره قرار دهيد.
3- از گرم كردن بيش از حد اجتناب كنيد.
در حين نصب بيرينگ به روش گرم كردن ، هرگز شعله ي مستقيم را به بيرينگ تماس ندهيد. پس از قرار دادن بيرينگ در محل مناسب خود روي دستگاه، ماداميكه بيرينگ گرم است آنرا تكان ندهيد تا سرد شود در غير اينصورتممكن است بيرينگ از محل قرار گيري صحيح خود خارج شود.
بلبرينگ
4-ابزار و تجهيزات مناسب بكار بريد.
گرم كن هاي القايي، كيت هاي تزريقي روغن و مهره هاي هيدروليك از ابزارهاي تخصصي و در دسترس براي نصب و درآوردن بيرينگ ها هستند.
گرم كن بلبرينگ
5- بيرينگ هاي صحيح انتخاب كنيد.
بيرينگ هاي تازه اي را كه ميخواهيد انتخاب و نصب كنيد بايد با انواع قبلي خود همخواني داشته باشند . مشخصه بيرينگ معمولا روي بيرينگ و همچنين بسته بندي آن چاپ شده است. از سازنده براي اطمينان شماره فني صحيح كمك بگيريد.
6- مراقب با پرس جا زدن بيرينگ باشيد.
در حين نصب بيرينگ  با پرس ، فشار فقط بايد روي رينگي كه فيت جا ميرود اعمال شود. فشار روي رينگي كه آزاد است يا فيت نيست باعث آسيب ديدگي اجزا دروني بيرينگ ميشود.
7- بيرينگ هاي نو را شستشو ندهيد
سازندگان بيرينگ دقت بسيار زيادي را در بسته بندي ان مصروف ميدارند تا عاري از آلودگي و آماده مصرف باشد. معمولا نيازي به شستن بيرينگ يا پاك كردن ماده چرب شفاف روي بيرينگ كه براي محافظت آن است ، نميباشد.
8- روانكاري صحيح الزامي است.
سازندگان بيرينگ براي انتخاب نوع روانكار مورد نياز براي بيرينگ و نوع كاربرد آن ، عوامل و ضرايب بسياري را مد نظر قرار ميدهند، بنابراين توصيه هاي سازنده را بكار بگيريد.سطح روانكار را بطور مرتب كنترل كنيد و حداقل يكبار در سال روانكار را بطور كامل تعويض نماييد.
9- از همراستا بودن محورها مطمئن شويد.
پس از نصب بيرينگ و قبل از شروع بكار دستگاه ، محورهايي كه به يكديگر كوپله ميشوند را همراستا نماييد. وجود عدم همراستايي خارج از حد قابل قبول باعث خرابي زودرس بيرينگ ها و آببندي روي آن محورها ميشود.
10- مراقب وضعيت كار دستگاه باشيد.
مراقب اين علائم كه نشاندهنده كاركرد نا مناسب بيرينگ است باشيد:
نويز بيش از حد، افزايش ميزان ارتعاش، افزايش درجه حرارت.بيرينگ هايي كه اين علائم را از خود بروز ميدهند ميبايست بطور مرتب مورد بازرسي قرار گيرند تا اقدامات اصلاحي در زمان مناسب صورت گيرد.

بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

انواع بلبرينگ

بلبرينگ و فرسايش

۱۴ بازديد

بلبرينگ و فرسايش

بطور كلي در يك بلبرينگ دو نوع عيب ممكن است اتفاق بيافتد:
* يكدسته عيوبي كه بصورت يكنواخت و گسترده برروي اجزا متحرك ياتاقان بوجود مي آيند، كه در اصل ناشي از توليد و ساخت بلبرينگ هستند (عيوب هندسي اجزا، عيوب سطوح در تماس) نظير ناهمواري سطح، موجدار بودن، ناهمراستايي (Misalignment) ساچمه روها و ساچمه هاي خارج از اندازه كه اين عيوب تنها با استفاده از روشهاي  زماني قابل تشخيص هستند.اين روشها از پارامتر هاي انرژي يا آماري نظير كورتوزيس (Kurtoisi)، مقدار ريشه ميانگين مربعات (RMS Value)، فاكتور عيب و يا از روش هاي ديگر در حوزه زمان استفاده مي كنند.
* دسته دوم عيوبي هستند كه  بصورت موضعي بر روي اجزا ياتاقان ها بوجود مي آيند نظير پوسته پوسته شدن، نشان گذاشتن، فشرده شدن، ترك و سوراخ ها.اين عيوب بوسيله ضربه هاي تكرار شونده قابل تشخيص هستند و هر زماني كه يك المان غلتنده با عيب برخورد مي كند اتفاق مي افتند.هر كدام از عيوب موضعي بوسيله يك فركانس دريافتي، قابل شناسايي هستند كه اين فركانس به مشخصات هندسي بلبرينگ و فركانس دوراني آن بستگي دارد.لازم به تذكر است كه براي عيوب موضعي روش هاي فركانسي موثرتر هستند زيرا با استفاده از اين روش ها هم مي توان عيوب را پيدا كرد و هم رشد و انتشار عيوب را مشاهده نمود.

بلبرينگ

انواع بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

بلبرينگ و روانكاري

۱۳ بازديد

 

 

 

 

 

 

 

بلبرينگ و روانكاري

اثر روانكار با توجه به درجه جداسازي سطوح غلتشي تعيين مي شود. به منظور تشكيل فيلم روانكاري مورد نياز لازم است كه روانكار لزجت (Viscosity) حداقلي را در دماي كاركرد داشته باشد.
وقتي دماي كاركرد قابل محاسبه باشد و يا از تجربيات قبلي مشخص است، مي توان روانكار مناسب همراه با مشخصات معين را انتخاب كرد. لازم به ذكر است كه بعضي بلبرينگهاي خاص مانند رولربيرينگ كروي، مخروطي، و كروي كف گرد، به طور طبيعي دماي كاركرد بيشتري نسبت به انواع ديگر بلبرينگها نظير بلبرينگهاي شيار عميق و رولربيرينگ استوانه اي در شرايط كاركرد مشابه دارند.
به اين منظور مجموعه فيدار پارسيان اقدام به واردات و فروش انواع گريس، روغن و روانكارهاي صنعتي اصلي با مشخصات فني مختلف و براي مصارف گوناگون در درجه حرارت هاي مختلف و از برند هاي اروپايي و آمريكايي نموده است تا مشتريان گرامي با خيال آسوده و مطمئن اقدام به استفاده از اين روانكارها بنمايند.

بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

انواع بلبرينگ

ساخت بلبرينگ

۱۲ بازديد


ماده اوليه جهت توليد ساچمه ها يا غلطك ها ، حلقه هاي بلبرينگ يا رولبرينگ عبارتند از مفتول ها ، لوله ها ، مواد نورد شده و مواد فورج شده
 
حلقه ها با اندازه متوسط و كوچك بوسيله ماشين تراش يا چند محور ، بطور اتو ماتيك ماشينكاري شده و حلقه هاي بزرگ بوسيله ماشين هاي فرز و داخل تراش ماشين كاري مي شوند.
بعد از انجام ماشينكاري بر روي قطعات ، عمليات حرارتي انجام مي گيرد تا سختي و استحكام مطلوب حاصل آيد . در اين فرآيند حلقه ها بوسيله سوخت گازي يا الكتريسيته درون كوره هاي مداوم يا غير مداوم تا بالاي 800 درجه سانتي گراد حرارت ديده و در روغن يا حمامي از نمك بطور سريع و كنترل شده سرد مي شوند.
جهت از بين بردن تردي و افزايش چقرمگي ، قطعات تحت عمليات حرارتي ثانويه اي بازگشت داده مي شوند سختي بدست آمده از اين روش  60-66 HRCمي باشد . پس از عمليات حرارتي وجوه جانبي و داخلي و خارجي سنگ زده شده و بوسيله سنگ زني دقيق صيقل داده و پرداخت مي گردد.
اجزاء غلتشي ( ساچمه ها و غلطك ها ) ابتدا به شكل سيم يا مفتول مي باشند.
تحت فرآيند ويژه اي سيم يا مفتول بوسيله يك پرس به قطعات كوچك بريده مي شود و سپس بوسيله دستگاه پرس ما بين قالب فشرده شده و به شكل ساچمه يا غلطك خام در مي آيد . غلطك هاي بزرگ نيز بوسيله ماشينكاري ( تراشكاري ) تهيه مي شوند.
زايده ايجاد شده در فرآيند پرسكاري بوسيله قرار گرفتن ما بين ديسك هاي ساينده حذف مي گردند . بوسيله سنگ زني و دستگاه غلتشي قطر ساچمه كاهش داده مي شود ، گردي مورد نظر بوجود آمده و سطح مناسب ايجاد مي گردد.
 
بعد از عمليات سختكاري و بازگشت ، عمليات پرداخت كاري بيشتر انجام مي پذيرد .سپس اجزاء غلتشي بوسيله يك عامل پرداخت كننده مناسب صيقل داده شده و در نهايت اين اجزاء بر طبق قطرشان درجه بندي مي گردند.
شبكه ها نيز از طريق كشش عميق نوارهاي فولادي يا برنجي و يا بوسيله ماشينكاري و پرس از لوله ها ايجاد مي گردند . توليد اين شبكه ها شامل يك سري از عمليات پرسكاري يا ساير فرآيند هاي ماشينكاري و اتصالات ( نظير نقطه جوش ) مي باشد قطعه تكميل شده در حين چرخش مورد آزمايش صدا قرار گرفته و دقت ابعادي و صافي سطوح و عملكرد قطعات مورد آزمون واقع مي گردند.

اجزاي بلبرينگ

۱۲ بازديد


اجزاي تشكيل دهنده بلبرينگ
اجزاي بلبرينگ
* كنس خارجي (Outer ring)
* كنس داخلي (Inner ring) 
* ساچمه (ball,roller,niddle roller,tapered roller) 
قفسه (seperator) 

بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

انواع بلبرينگ

جنس بلبرينگ

۶ بازديد


جنس بلبرينگ ها از فولاد آلياژي كرم دار پر كربن انتخاب مي شود.
اين نوع بلبرينگ ها از نوع قابل سخت كاري عمقي است و داراي حداقل سختي لازم ( معادل 58 راكول سي ) براي اجزاي بلبرينگ مي باشد.
حلقه ها و ساچمه ها را از فولاد هاي آلياژي سخت ( 1 درصد كربن ، 1.5 در صد كرم ، 0.15 در صد سيليسم . 0.3 درصد منگنز ) فولادي كه اين قابليت را دارد در طبقه بندي صنعتي فولادهاي با شماره 521100 شناخته مي شود كه اين سريال نشان دهنده فولاد آلياژي با 1 درصد كروم و 1 درصد كربن مي باشد.
در برخي موارد از فولاد سمانته اي ، فولاد هاي ضد زنگ و غير مغناطيس ويا برنز انتخاب مي كنند.
البته در شرايطي كه بلبرينگ در معرض زنگ زدگي قرار دارد براي ساختن آن از فولاد ضد زنگ با شماره شناسايي 440 استفاده ميگردد.
قفس ها يا جدا كننده ها در بلبرينگ هاي كوچك از جنس ورق هاي فولادي يا برنجي پرس مي شوند و در بلبرينگهاي بزرگ از جنس فولاد يا برنج و يا فلزات سبك ضربه زني مي گردند.