نگهداري بلبرينگ

فروش انواع بلبرينگ رولربيرينگ هاي صنعتي از برندهاي مطرح دنيا

نگهداري بلبرينگ

۴۲ بازديد


1- با احتياط حمل و جابجا كنيد.
بيرينگ ها را چون اجزاء بسيار دقيق و ظريف هستند ، همواره با احتياط جابجا نماييد.خراش ها و ترك هاي كوچك در اثر ضربات احتمالي وارده موجب عملكرد ضعيف بيرينگ و خرابي زودرس آن خواهد گرديد. اشياء تيز را از تماس با بيرينگ دور نگه داريدو خود نيز از خراش انداختن سطوح بيرينگ حذر كنيد. بيرينگي كه بد حمل شده باشد يا به زمين افتاده باشد را نصب نكنيد. بيرينگ ها را بصورت افقي در محل تمييز و خشك و در بسته بندي كارخانه اي خود نگهداريد.
2- محور و هوزينگ را بازرسي كنيد.
قبل از اقدام به نصب بيرينگ، همواره محور و هوزينگ را از لحاظ اندازه و وضعيت ظاهري بازرسي نماييد. هر گونه پليسه در سطوح و ابعاد ميبايست بر طرف گردد. هنگام بستن محور روي گيره به منظور نصب بيرينگ، صفحات برنجي يا مسي روي فك هاي گيره قرار دهيد.
3- از گرم كردن بيش از حد اجتناب كنيد.
در حين نصب بيرينگ به روش گرم كردن ، هرگز شعله ي مستقيم را به بيرينگ تماس ندهيد. پس از قرار دادن بيرينگ در محل مناسب خود روي دستگاه، ماداميكه بيرينگ گرم است آنرا تكان ندهيد تا سرد شود در غير اينصورتممكن است بيرينگ از محل قرار گيري صحيح خود خارج شود.
بلبرينگ
4-ابزار و تجهيزات مناسب بكار بريد.
گرم كن هاي القايي، كيت هاي تزريقي روغن و مهره هاي هيدروليك از ابزارهاي تخصصي و در دسترس براي نصب و درآوردن بيرينگ ها هستند.
گرم كن بلبرينگ
5- بيرينگ هاي صحيح انتخاب كنيد.
بيرينگ هاي تازه اي را كه ميخواهيد انتخاب و نصب كنيد بايد با انواع قبلي خود همخواني داشته باشند . مشخصه بيرينگ معمولا روي بيرينگ و همچنين بسته بندي آن چاپ شده است. از سازنده براي اطمينان شماره فني صحيح كمك بگيريد.
6- مراقب با پرس جا زدن بيرينگ باشيد.
در حين نصب بيرينگ  با پرس ، فشار فقط بايد روي رينگي كه فيت جا ميرود اعمال شود. فشار روي رينگي كه آزاد است يا فيت نيست باعث آسيب ديدگي اجزا دروني بيرينگ ميشود.
7- بيرينگ هاي نو را شستشو ندهيد
سازندگان بيرينگ دقت بسيار زيادي را در بسته بندي ان مصروف ميدارند تا عاري از آلودگي و آماده مصرف باشد. معمولا نيازي به شستن بيرينگ يا پاك كردن ماده چرب شفاف روي بيرينگ كه براي محافظت آن است ، نميباشد.
8- روانكاري صحيح الزامي است.
سازندگان بيرينگ براي انتخاب نوع روانكار مورد نياز براي بيرينگ و نوع كاربرد آن ، عوامل و ضرايب بسياري را مد نظر قرار ميدهند، بنابراين توصيه هاي سازنده را بكار بگيريد.سطح روانكار را بطور مرتب كنترل كنيد و حداقل يكبار در سال روانكار را بطور كامل تعويض نماييد.
9- از همراستا بودن محورها مطمئن شويد.
پس از نصب بيرينگ و قبل از شروع بكار دستگاه ، محورهايي كه به يكديگر كوپله ميشوند را همراستا نماييد. وجود عدم همراستايي خارج از حد قابل قبول باعث خرابي زودرس بيرينگ ها و آببندي روي آن محورها ميشود.
10- مراقب وضعيت كار دستگاه باشيد.
مراقب اين علائم كه نشاندهنده كاركرد نا مناسب بيرينگ است باشيد:
نويز بيش از حد، افزايش ميزان ارتعاش، افزايش درجه حرارت.بيرينگ هايي كه اين علائم را از خود بروز ميدهند ميبايست بطور مرتب مورد بازرسي قرار گيرند تا اقدامات اصلاحي در زمان مناسب صورت گيرد.

بلبرينگ

قيمت بلبرينگ

انواع بلبرينگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.